W Clinica Dental Blue wykonujemy korony pełnoceramiczne na implancie!

Nasze korony jednolicie ceramiczne to innowacyjne uzupełnienia protetyczne, które zapewniają doskonałą estetykę i naturalny wygląd. Cała korona jest precyzyjnie wykonana z napalonej warstwowo porcelany, a co najważniejsze, wewnątrz nie zawiera żadnego nośnika metalowego czy złotego. Dzięki temu uzyskujesz nie tylko trwałość, ale także estetykę na najwyższym poziomie. Korony pełnoceramiczne charakteryzują się gładkością i połyskiem, które są efektem specjalnej warstwy znajdującej się na samym wierzchu. Ta warstwa nie tylko nadaje koronie naturalny wygląd, ale także sprawia, że światło padające na nią podlega podobnym efektom optycznym, co w przypadku naturalnych zębów. To sprawia, że uzyskujesz niezrównane rezultaty kosmetyczne. Dodatkowo możliwe jest precyzyjne modelowanie różnych przebarwień na zewnętrznej warstwie korony, aby perfekcyjnie odwzorować naturalny wygląd zęba. Dzięki temu możesz cieszyć się nie tylko funkcjonalnością, ale także pełnym komfortem i pewnością uśmiechu.

Implant zębowy to sztuczny korzeń – wszczep, który jest wielkości naturalnego korzenia. To na jego podstawie umieszcza się sztuczny ząb, czyli koronę.

Implanty wykonane są z tytanu. Jest to materiał całkowicie biozgodny, a co za tym idzie organizm uznaje go za swoją integralną część.

Wszczepienie implantu,  polega na wprowadzeniu go w taki sposób aby kość szczęki odbudowała się szczelnie wokół niego. Proces ten, zwany jest osteointegracją i pozwala na stabilne i mocne utrzymanie nowego zęba.

Podstawowe zalety implantów:

• wygoda – pacjent, który zdecydował się na leczenie nie odczuwa żadnego dyskomfortu w związku z umieszczeniem implantu. Dodatkowo, w przeciwieństwie do innych metod uzupełniania ubytków w uzębieniu, umieszczonych na wszczepie koron protetycznych nie trzeba wyjmować i czyścić,
  • estetyka – implanty wyglądają zupełnie tak, jak naturalne zęby
  • wytrzymałość – dzięki wykorzystaniu do ich produkcji czystego tytanu są one niezwykle trwałe i pozwalają na długoletnie użytkowanie
  • bezpieczeństwo – są hipoalergiczne i nie wywołują uczuleń, co jest szczególnie ważne w przypadku stomatologii, ponieważ wykonane z tytanu śrubki mają bezpośredni kontakt z organizmem

Po zabiegu wszczepienia implantów pacjent przechodzi okres rekonwalescencji, podczas którego wszczepiony w kość implant musi zostać przyjęty przez organizm, a tkanki przyzębia zagoić się po operacji.

Proces stabilizacji implantów stomatologicznych trwa zwykle do sześciu miesięcy, a w tym okresie stosowana jest korona tymczasowa, uzupełniająca widoczne braki zębowe.

Ostateczne uzupełnienie łuków zębowych odbywa się, gdy implant zęba zostaje przyjęty i ustabilizowany w kości, a tkanki są zregenerowane.

Korona zęba umocowana za pomocą implantu może być tkanką własnego, utraconego zęba lub nową formą stworzoną przez protetyka stomatologicznego.

Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania:

Czym jest implant?

Implant jest to odpowiednik utraconego korzenia zęba w kształcie śruby, który wszczepiany jest w kość.

Czy zabieg wszczepienia implantu jest bolesny?

Zabieg wszczepienia implantu zębowego wykonywany jest w znieczuleniu miejscowym.
Często zabieg ten jest mniej inwazyjny niż ekstrakcja chirurgiczna zęba.
Pacjent po wykonanym zabiegu otrzymuje receptę na środki przeciwbólowe, aby zminimalizować ewentualny ból i powstawanie stanów zapalnych po wszczepieniu implantu.

Jak długo trwa wszczepienie implantu zębowego?

Wszczepienie implantu przeprowadzane jest podczas jednej wizyty.
Natomiast kompleksowe leczenie implantologiczne podzielone jest na kilka etapów.
Po wszczepieniu implantu następuje proces gojenia, który trwa ok 3-6 miesięcy.
Końcowym etapem jest odbudowa zęba na zintegrowanym implancie.
Całkowity czas zależy od planu leczenia, warunków anatomicznych oraz rozległości zabiegów.

Czy implanty zębowe są trwałe?

Trwałość implantu zależna jest od higieny jamy ustnej pacjenta oraz okresowych wizyt kontrolnych w gabinecie stomatologicznym.

Czy o implanty zębowe należy specjalnie dbać?

Implant zębowy oczyszczamy tak samo jak resztę zębów, przy wykorzystaniu tej samej szczoteczki oraz pasty do zębów.

Jaka jest cena implantu zębowego?

Cena implantu zależna jest od rodzaju odbudowy implantologicznej zęba.
W koszt wszczepienia implantu składa się implantu oraz koszt jego nadbudowy (korona lub most).
Należy również wziąć pod uwagę możliwe koszty związane z wykonaniem zdjęć radiologicznych, odbudową kości oraz ekstrakcjami zębów (jeśli będą konieczne).